miercuri, 12 noiembrie 2014

DESHIDRATAREA




 Pe parcursul zilelor de vară, când mercurul urcă în termometre, riscăm să ne deshidratăm. Ştiai că poţi rămâne hidratat şi cu ajutorul alimentelor, nu doar al apei:

    Mărul: "Un măr pe zi ţine doctorul departe!" - spune o zicală din bătrâni. Numeroase studii au arătat că substanţele din coaja merelor ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare.

    Pepenele roşu: Unul dintre cele mai hidratante fructe ale verii, pepenele roşu conţine cea mai mare parte apă (aproximativ 95%), dar şi săruri de hidratare (magneziu, calciu etc.).

    Castravetele: Este compus mare parte din apă, fiind un bun ajutor pentru a-ţi potoli setea. Consumaţi proaspeţi, în salate sau supe, castraveţii păstrează organismul hidratat.

    Varza: Cu un conţinut bogat în vitamine, varza ajută la hidratarea organismului, reduce şi nivelul colesterolului "rău" şi este un bun aliat în curele de slăbire.

    Ţelina: O altă legumă care te ajută să te hidratezi şi îţi oferă vitaminele necesare organimului este ţelina. Deşi este un pic mai greu de ,,ronţăit", ţelina conţine mare parte apă.

    Salata verde: Cu un conţinut mare de apă, salata verde te ajută să te hidratezi în vara şi ,,are grijă" de silueta ta. O bună sursă de nutrienţi, salata verde nu ar trebui să lipsească din alimentaţie.

    Sucul de roşii: Acest suc conţine aproximativ 90% apă, ceea ce îl face o bună alegere pentru micul dejun. Deoarece are efect răcoritor, sucul de roşii te hidratează pentru a face faţă căldurilor.

    Apă cu lămâie: O bună opţiune pentru a te hidrata este şi apa cu lămâie. Mai adaugi doar puţină miere de albine şi mentă şi ai obţinut o limonadă. Apa cu lămâie îţi va potoli setea pentru mai mult timp.

    Ziare.ro

vineri, 10 octombrie 2014

Alimente importante pentru mentinerea sanatatii intestinale si a acidului gastric in mod natural

                  Problemele digestive sunt des intalnite: se estimeaza ca 25 milioane de locuitori din tari occidentale dezvolta ulcer peptic la un moment dat in viata. (1) Chiar si copiii sub 12 ani sufera de reflux gastroesofagian, dar in locul arsurilor gastrice e posibil ca acestia sa acuze tuse seaca sau sa aibe dificultati la inghitire. (1)
Daca adaugam la acestea si antiacidele, lichide sau tablete, consumate pentru eliminarea simptomelor incomode, avem imaginea unei lumi occidentale plina de probleme intestinale si de incercari foarte neinspirate de vindecare a acestora.
Se pare, insa, ca toate acele eforturi de a combate problemele digestive fac mai mult rau decat bine, avand in vedere ca acidul si bacteriile din intestine nu trebuie reduse sau eliminate, ci pastrate sanatoase.
A combate ceea ce este menit de la natura sa existe in corp face mai mult rau decat bine si prostul renume castigat de acidul gastric in ultimii ani ar trebui desfiintat, explica Jonathan V. Wright, M.D., autor al cartii  “De ce acidul gastric este bun”. (3)
Acesta a lucrat cu mii de oameni cu tot felul de afectiuni, de la balonare la acid gastric, afirmand ca “majoritatea si-au complicat problemele luand antiacide sau medicamente pentru blocarea aciditatii fie de capul lor fie la sfatul medicului.” (2)
Chiar si pe la mijlocul anilor ‘90 aceste probleme de santate erau de mare amploare. “Maalox si Mylanta – oamenii le beau ca pe apa,” spune Dr. Man C. Fung, autorul principal al unui raport ce asocia consumul de magneziu din aceste medicamente cu moartea. “Pur si simplu nu se gandeau la ce faceau.” (3)
In loc sa apelati la medicamente sau alte metode de “ameliorare” a felului in care intestinele functioneaza, exista multe cai naturale de a scapa de arsuri imbunatatind in acelasi timp si starea generala de sanatate a intestinelor.

Alimente importante pentru sanatatea intestinala

                                   Fructe si legume
Fibrele din fructe si legume pastreaza tractul digestiv activ, spre deosebire de fibrele obtinute din surse ne-vegetale, care pot dauna sanatatii. (4) In plus, consumul acestora oricum este bun pentru sanatate; consumul de fructe si legume proaspete este iar si iar recomandat, ajutand oamenii sa se vindece de boli, sa piarda in greutate, sa-si imbunatateasca energia si sa aiba o stare generala de bine.
                                   Uleiul de cocos
Proprietatile sale antifungice si antimicrobiene fac din uleiul de cocos un mod excelent de eliminare a bacteriilor daunatoare din intestine, permitand celor bune sa prospere. (5)probleme digestive usturoi
                                  Alimentele fermentate
Varza acra, chefirul de apa sau din apa, kombucha precum si miso sunt cateva alimente fermentate care contin bacterii bune ce contribuie la mentinerea unui stomac sanatos. (5)
                                  Usturoiul

Indelung laudat ca aliment vindecator, usturoiul imbunatateste sanatatea stomacului  ajutand inmultirea probioticelor. (6) Este considerat un prebiotic, ceea ce inseamna ca furnizeaza nutrienti cu care se hranesc probioticele. Se mentine astfel echilibrul florei intestinale a sistemului digestiv, pastrand sub control dezvoltarea bacteriilor rele.

Mai multe cititi aici
 https://www.facebook.com/Viata.In.Verde.Viu?fref=nf

...de la dr. Bradu Fotiade (cardiolog - Spital Fundeni)










Lista mea de bloguri

CODEX ALIMENTARIUS

De Jianu liviu-Florian

Europa, mama noastra,
Piei cum ajuns, si oase,
Sub iubirea ei, albastra,
Ne aduce azi, in case,
Alimente cu celule
Canceroase…

Codurile militare
Cum nu-incap, in poligoane,
Decorate sunt, in case,
Si facute, inimoase,
Coduri noi, alimentare
Canceroase…

UE, mama care plange,
Prea multi prunci, avand la sanii
Cei mancati de ei, stapanii
Peste-un Univers de Sange,
Ne da azi, in loc de oase,
In iubirea ei cea mare,
Coduri noi, alimentare
Canceroase…

Macar opiu de religii
De ne-ati da, pe toti covrigii –
Macar cruce dupa cruce
De-ati da Lumii, sa imbuce –
Insa voi, Iluminatii,
La flamande generatii,
Astei plebe pacatoase,
dati, dar fara lumanare,
Din iubirea voastra, mare,
Coduri noi, alimentare,
canceroase...

DACA DORITI SA RASFOITI...ZIARE SI REVISTE

Photobucket