Faceți căutări pe acest blog

luni, 13 decembrie 2010

Cum sa ne aparam de farmece

Chiar daca nu credem, farmecele pot ajunge sa ne controleze viata, ridicandu-ne in cale numeroase piedici, pana ne aduc in pragul disperarii Este absurd, vei spune, ca intr-o lume care se vrea civilizata, o lume care aspira la evolutie spirituala, sa vorbesti despre farmece.

Existenta lor pare greu de inteles si de acceptat, mai ales de catre cei tineri, care nu stiu decat ce se scrie in cartile de istorie despre practicile Evului Mediu referitoare la vrajitori sau ardere pe rug. Si totusi, atata vreme cat exista binele, raul i se va opune. Iar daca vrajitorii nu-si striga pe strazi raul de care sunt capabili, el exista. Pentru ca omul deseori cade prada urii care naste razbunare. Si cea mai facila cale de a se razbuna fara ca "dusmanuli sa aiba dovezi impotriva sa este mersul la vrajitoare. Aceasta, in schimbul unei sume de bani deloc mica! Vrei sa faci rau aproapelui tau? Mai gandeste-te! Oare vocea lui Hristos care plange inlauntrul tau, facandu-te sa te simti vinovat, chiar nu conteaza? "Daca iubiti pe cei ce va iubesc, ce rasplata veti avea?i Astfel defineste Parintele Cleopa vrajitoria: "Prin cuvantul vrajitorie intelegem invocarea puterii demonice in ajutorul oamenilor, in locul lui Dumnezeu, cu scopul implinirii anumitor dorinte omenestii.

Vrajitorii sunt oameni care trec peste liberul arbitru al semenilor, se supun diavolului si lucreaza pentru el. Aparent, aceste persoane sunt binevoitoare si duc o viata exemplara. Ba mai mult, daca ai vreun necaz, sunt primii care iti vin in ajutor. Ai putea sa bagi mana in foc pentru ei! In unele cazuri pot sa detina chiar functii inalte in societate. Merg deseori la biserica, cu toate ca slujbele le provoaca o stare de rau. Suporta cu stoicism de dragul aparentelor, pentru ca trebuie sa para impecabili. Iar a fi credincios da bine in societate si alunga orice suspiciune. Daca-i vezi cum se poarta, n-ai crede ca sunt slujitorii celui rau. Singurul lucru care le tradeaza duplicitatea este Cuvantul lui Dumnezeu, numele Mantuitorului Iisus Hristos si semnul crucii. O rugaciune rostita in prezenta acestor persoane le produce neliniste, o schimbare brusca a culorii fetei sau o tresarire violenta a ochilor si a trupului.

Daca descoperi ca cineva se ocupa cu astfel de practici ar fi bine sa-l eviti. Atentie, nu ai voie sa iei masuri impotriva lui! Ba mai mult, cand te rogi, e bine sa-l mentionezi si pe el in rugaciunile tale, ca Dumnezeu sa-l readuca pe calea cea buna. Nu trebuie sa-l urasti, ci numai sa stai departe de el. Pentru ca ura iti face tie insuti rau si pentru ca, in calitate de crestin adevarat, ai datoria sa-i iubesti pe prieteni, dar mai ales pe dusmani. "Ca sa fiti fiii Tatalui vostru Celui din ceruri, ca El face sa rasara soarele peste cei rai si peste cei buni si trimite ploaie peste cei drepti si peste cei nedrepti. Caci daca iubiti pe cei ce va iubesc, ce rasplata veti avea?i (Matei, cap.5, vers 44-45). Si mai ales e important sa nu te temi pentru ca frica hraneste raul.

Sa nu uiti niciun moment ca nimeni si nimic nu e mai puternic decat Dumnezeu.

Vrajile trebuie ingropate Exista multe modalitati prin care vrajitorii fac lucrarile diavolesti. Uneori apar prin casa lucruri straine, cum ar fi pietricele, sarme indoite in unghi drept, diverse tablite de metal, ardei iute, piper, bani de metal, carpe, fire de par descantat, ate, scame, puf sau fulgi de la pasari moarte, par de mort maruntit, flori, frunze sau petale de la mort etc.

Daca ti-ai dat seama ca poate fi un lucru necurat in casa ta, e bine ca, inainte sa-l iei pe faras, sa te speli cu agheasma pe fata, pe maini, apoi sa ingropi necuratiile in pamant, ca vrajile sa-si piarda puterea.

Pentru dezlegare, tii post vinerea pana la miezul noptii. Daca vrajitorul ti-a patat un lucru si daca iti permiti arunca acel obiect, ingroapa-l sau il poti da de pomana chiar vrajitorului. Astfel, tot raul pe care voia sa ti-l faca tie se intoarce asupra lui. In caz contrar, daca lucrul patat este o haina, de exemplu, atunci cand o vei imbraca vei atrage necazul si te vei certa cu toata lumea. Ori s-ar putea ca din casa sa-ti dispara un obiect si apoi, dupa un timp, sa reapara. Daca e ceva necurat cu el, de obicei observi ca atunci cand il folosesti simti o apasare, noaptea, de exemplu, daca obiectul este un cearsaf sau o bluza de pijama. Asta pentru ca acela care iti vrea raul a spalat obiectul cu apa in care a fost scaldat un mort.

Uneori, vrajitorul poate recurge si la gesturi tandre, incercand sa te atinga, sa te mangaie sau sa te sarute. Pentru dezlegare, de asemenea, te speli pe fata si pe maini cu agheasma, te rogi si tii post negru vinerea, pana la miezul noptii. Ca sa poti respinge vrajile, trebuie sa fii spovedit si impartasit in cele patru posturi mari de peste an.

Deci trebuie sa tii legatura permanent cu duhovnicul tau, sa-i spui tot ce ti se intampla si sa-i ceri sfatul, asa cum faci cand mergi la medic. El, cu siguranta, va sti sa te indrume si sa te ajute.

Cel mai greu de invins sunt farmecele care ti se pun in mancare. Deci nu manca ceva preparat de asemenea persoane, chiar daca ei insisi le consuma. Urmarea este o stare de rau, nu mai poti munci ca inainte, nu mai poti avea un dialog cu nimeni, iar viata ta intampina cele mai absurde piedici. Noaptea nu poti dormi din cauza unor sunete pe care numai tu le auzi si care te inspaimanta. Ca sa scapi de aceste vraji trebuie sa iei zilnic anafura si sa bei un pahar de agheasma. In cazuri mai grave, se face Sfantul Maslu, se tine post timp de o saptamana, dupa care se fac spovedanie si impartasanie.

"Daca n-as fi cerut ajutorul Bisericii, as fi muriti Marturia care urmeaza este teribila. Apartine unei doamne din Bucuresti, Eugenia T., pe care am intalnit-o la Catedrala Patriarhala. Venise sa se roage la moastele Sfantului Dimitrie cel Nou. "Aveam 24 de ani si tocmai nascusem de doua saptamani. Intr-o dimineata, m-am trezit plina de bube pe tot corpul, care ma mancau ingrozitor. M-am uitat la mine si am inceput sa plang. Mi-am zis: . Ador apa si-mi place sa ma spal, deci nu se punea problema de igiena. Nu-mi aminteam sa fi mancat ceva stricat, pentru ca ma gandeam sa nu fie vreo intoxicatie, ceva. Alaptam copilul si sanul meu stang amortise, se intarise si parca aveam in el o bucata de fier. Plangeam de durere... Apoi, dintr-o data, am simtit ca nu mai am nicio putere. Sora mea, care era la mine, a chemat Salvarea, dar degeaba. Niciun medic nu a putut sa-mi puna vreun diagnostic. Ma scarpinasem asa de tare, incat eram toata numai sange. Daca medicii au spus ca n-au ce sa-mi faca, familia mea incepuse sa se pregateasca de inmormantare. Am auzit-o pe sora mea spunandu-i resemnata mamei . Dar maica-mea nu a vrut sa accepte. S-a incapatanat si chiar a zis ca-si vinde casa numai sa ma salveze pe mine. M-a dus pe la preoti care au invatat-o ce sa-mi faca, au tinut post toti ai mei, iar agheasma, uleiul de la Maslu, rugaciunile si lumanarile aprinse nu lipseau din casa noastra. M-am spovedit, m-am impartasit am tinut post o saptamana, mi-am sfintit casa, apoi mi-au facut Maslu. Si m-am vindecat. Mi s-a explicat ca imi facuse cineva farmece cu argint viu si ca, daca n-as fi cerut ajutorul Bisericii, as fi murit. Eram curioasa sa stiu cine m-ar fi urat asa de mult, incat sa vrea sa ma omoare. Singura persoana care venea la mine in casa era o vecina. Cand facea ceva bun de mancare sau avea vreo bautura racoritoare imi aducea si mie. Eu mancam fiindca, nu pot sa neg, gatea foarte gustos. Parea ca ma iubeste si ca-mi vrea binele, iar eu o tratam ca pe o sora. Cand sotul meu imi spunea ca, uneori, se dezbraca in fata lui, nu-l credeam. Dupa ce m-am vindecat, a avut tupeul sa vina la mine la usa. I-am zis ca n-o mai pot primi in casa. S-a schimbat la fata si a plecat. Dupa isprava asta i-a mers foarte rau. Atat de rau, incat imi era mila de ea...

i Se fac vraji in post si la marile sarbatori Iata ce sfaturi ne-a lasat Arhimandritul Ilarion Argatu cu privire la farmece: "Pentru dezlegarea vrajilor, totdeauna se face lucrare inversa. Adica: ei pun vraji, tu le indepartezi din casa si le ingropi; ei ung cu spurcaciuni, tu speli; ei pangaresc, tu sfintesti cu agheasma; ei gandesc raul, tu te dezlegi prin rugaciuni si post negru; ei afuma cu fum, tu afumi cu tamaie; ei iti doresc raul, tu le doresti binele si te rogi la Dumnezeu ca sa-i indrepte, sa se lase de acest pacat; ei iti pun spurcaciuni in mancare ca sa te pangareasca, tu te curatesti cu agheasma, post, spovedanie, impartasanie si Maslu. Sfintesti casa ta cu agheasma, adica o imbraci cu Duh Sfintit. Vrajitoarele se opun Cuvantului lui Dumnezeu, de aceea si fac mai multe vraji in zilele de sarbatoare, de Craciun, de Pasti, de Boboteaza, de Inaltare, in ziua Sfintei Cruci si de toti sfintii mai insemnati. Fac vraji in timpul posturilor, vinerea, duminica. Tu trebuie sa stii ca vrajitoarea leaga cu puterea diavolului folosind necuratenii si mortaciuni. Dar tu nu uita: nimic nu este mai mare ca Puterea lui Dumnezeu!i

De ce ingaduie Dumnezeu farmecele si vrajitoria? Pentru a ne arata cat suntem de slabi, de pacatosi. Caci raul este ca o apa, sapa acolo unde gaseste o fisura...
http://felicia.a1.ro

2 comentarii:

  1. Multumesc mult pt informatie, miai dat o dovada in plus ca raul exista dar totusi binele il biruie.Ma va ajua sa-i explic unei rude care e afectata de acest rau de o viata

    RăspundețiȘtergere
  2. ortodoxia-dreapta credinta chatrool,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,un chat ptr discutii ortodoxe

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog

Lista mea de bloguri

Postări populare